تعمیر تخصصی انواع لوازم سرد کننده خانگی و صنعتی در شیراز

ما با 30 سال سابقه تعمیر انواع لوازم سرد کننده خانگی و صنعتی در خدمت شما همشهریان گرامی هستیم.

تعمیر تخصصی انواع لوازم سرد کننده خانگی و صنعتی در شیراز

ما با 30 سال سابقه تعمیر انواع لوازم سرد کننده خانگی و صنعتی در خدمت شما همشهریان گرامی هستیم.

از بین بردن برفک های فریزر و نگهداری صحیح مواد غذایی در آن

233

همانطور که می دانید به‌علت تبخیر رطوبت موجود در موادغذائی و همچنین رطوبت هوائی که وارد فریزر می‌گردد، پس از مدتی سطح داخلی آن از برفک پوشیده می شود که همین امر موجب پائین آمدن بازدهی فریزرها می شود.
ذوب کردن یخ ها و برفک های مزاحم فریزر ها بعضاً کاری دشوار است که دیده می شود برخی افراد روش های نی صحیح را برای از بین بردن آن انتخاب می کنند.

برای از بین بردن برفک های یخچال فریزر بهتر است ابتدا :

 ابتدا به مدت ۳ ساعت دکمه تنظیم سرمای فریزر را روی درجه ۴ قرار دهید، سپس سبدها و یا کشوهای حاوی موادغذائی منجمد شده را بیرون آورده و در چند ورقه روزنامه پیچیده و آن را در جای خنک و حتی‌الامکان داخل یخچال قرار دهید.

دو شاخه دستگاه فریزر را از پریز برق کشیده و درب فریزر را باز بگذارید، سپس درپوش آب را خارج ساخته و لوله تخلیه را بیرون آورده و با استفاده از پنکه یا سشوار و یا قرار دادن یک قابلمه حاوی آب جوش بر روی سیم طبقه میانی فریزر، برفک‌ها را ذوب نمائید.

پس از خارج شدن آب از محل خروجی یا همان لوله خروج آب، کف فریزر را خشک نموده و با محلول جوش شیرین پاک نمائید و سپس با پارچه تمیز خشک نمائید.

در پایان مجدداً درپوش خروج آب و لوله تخلیه را در محل اولیه خود قرار دهید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه، می توانید سبدها را در فریزر چیده و دستگاه را طبق دستورالعمل‌های راهنمای آن، روشن نمائید.

توجه داشته باشید به‌هنگام تمیز کردن فریزر از برفک و یخ احتمالی، هرگز متوسل به زور نشوید.

حداقل سالی دوبار نسبت به برفک زدایی از فریزرهای خود اقدام کنید.

اما لازم است برای استفاده بهتر از فریزر ها ، موارد زیر را همیشه به یاد داشته باشید.

قسمت‌های مختلف فریزر (قفسه یا طبقه) را برابر یک الگوی جاگیری موادغذائی براساس حساسیت آن‌ها، به دما و سرما بچینید. برای این کار می تواند از  دفترچه راهنمای فریزر استفاده کرده و بر روی درب قفسه‌ها نام آن‌ها را یادداشت کنید.

توصیه می‌شود موادغذائی خام در فریزر دارای وضعیت آماده به‌مصرف باشد بگونه ای که بتوان بدون شستشوی مجدد و پاک کردن ، آن ها را طبخ نمود.

 از قرار دادن مرغ و ماهی، سبزیجات شسته نشده و قطعه‌های استخوان با لبه‌های تیز در فریزر جداً خودداری نمائید.

در صورت امکان، از شیوه خشک کردن بعضی از سبزیجات، سیر و … برای نگهداری از آنها استفاده کنید. این کار هم به حفظ ارزش غذایی آنها کمک کرده و هم فضایی را در فریزرهای شما اشغال نمی کند.

موادغذائی را حتماً در پوشش نایلونی، فویل آلومینیوم و ظروف پلاستیکی درب‌دار مخصوصی قرار دهید و سعی کنید تمام هوای موجود آن خارج شود. این کار هم برای فریزر و هم برای سالم ماندن ماده غذایی مفید خواهد بود.

سعی کنید موادغذائی را در حجم مورد نیاز با قطر کم در نایلون بسته‌بندی نمائید تا سریعتر منجمد شده و نیازی به برگرداندن مجدد موادغذائی خارج شده به فریزر نداشته باشد. زیرا طبق نظر کارشناسان غذایی ، بازگرداندن مواد غذایی به فریزر که قبلادر فریزر بوده اند و یخ زدایی شده اند به هیچ وجه صحیح نیست.

برای سالم ماندن موادغذائی داخل فریزر و کاهش مصرف برق از باز کردن پی‌درپی در فریزر خودداری کرده و با برنامه‌ریزی اصولی طبخ، چند نیاز خود را در یک بار برآورده کنید. این عادت خوب موجب پائین آمدن هزینه های مصرفی انرژی و بالارفتن عمر فریزر شما خواهد شد.

برای قرار دادن موادغذائی در فریزر نوبت و حجم را رعایت نموده و از انباشت کردن موادغذائی تازه به یکباره در فریزر خودداری شود چون باعث بالا رفتن ناگهانی دمای فریزر می‌شود و اینکار باعث می شود فشار مضاعفی به موتور فریزر آمده و صدماتی به آن وارد شود.

 از مسدود کردن کامل سطح قفسه یا طبقه‌ها با بسته‌های موادغذائی خودداری کنید. بهتر است کمی فاصله وجود داشته باشد.